Автори олімпіади з української мови та літератури ІІ етапу осучаснили завдання : учні 8-11 класів повинні були написати твори у публіцистичному стилі, опираючись на сучасних авторів,які не внесені до шкільної програми,цим самим перевіряли, наскільки школярі самостійно читають позапрограмові твори.
Я чесно й відерто сказати :вони НЕ читають навіть програмові,а якщо є такі унікуми,то відверто говорять,що після прочитання майже нічого не пам’ятають. От і маємо результати із 54 можливих у 1 місця 38 балів. Це,звичайно, ще півбіди, але ж якби укладачі завдань були послідовними (елементарно опрацювали НОВУ програму з української літератури для 8 класу,адже “Слово…” вивчається у 9 класі. І не може дитина,яка навіть прочитала цей твір відповісти на питання зразка 2010 року “Із якими тваринами автор порівнює Бояна,Всеволода, Ярославну, князя Ігоря, Овлура?”). Питання з літератури 9 класу вбило взагалі “Яку народну баладу виконували під час перепоховання Т.Шевченка?” ( Зайцев П.І. Життя Т.Шевченка.--К.:Мистецтво,1994.--с.337-342--------------------). Про питання 10 класу “Напишіть 8 псевдонімів та криптонімів І.Франка” (точно після цього всі полюблять творчість Джеджалика,Малого Мирона, Віршороба,Івана Живого, Одного із русинів Львова,Кремня,Марка,Невідомого і так ще так 120). Невже не можна сформулювати хоча б так “Арифметика геніальності” (цікаві факти про І.Франка)?
Хтось скаже,легко критикувати.Зовсім,ні. Та коли читаєш роботи відверто списані з Інтернету, а твори в цих самих учасників просто жах (бо в мережжі таких тем немає),то виникає питання “Навіщо взагалі проводити подібні олімпіади?”,якщо заздалегідь відомо,хто молодець,а хто--кака, бо в нього не та категорія.
P.S. Я обожнюю літературу,цікавлюся сучасним літературним процесом, але це не змусить учнів читати
Немає коментарів:
Дописати коментар