неділя, 6 листопада 2016 р.

Сучасна українська література:яка вона?

 Автори   олімпіади   з  української  мови  та  літератури ІІ етапу  осучаснили   завдання : учні  8-11  класів повинні  були  написати   твори  у публіцистичному  стилі, опираючись  на сучасних  авторів,які  не  внесені  до шкільної  програми,цим  самим  перевіряли, наскільки  школярі  самостійно  читають  позапрограмові  твори.
Я  чесно й  відерто  сказати :вони  НЕ  читають   навіть  програмові,а  якщо  є  такі  унікуми,то  відверто  говорять,що  після  прочитання  майже  нічого  не пам’ятають. От  і маємо  результати  із  54  можливих  у  1 місця  38 балів.    Це,звичайно, ще  півбіди, але  ж  якби  укладачі  завдань  були  послідовними (елементарно  опрацювали  НОВУ  програму  з  української  літератури  для  8 класу,адже  “Слово…”  вивчається  у 9 класі. І  не  може  дитина,яка навіть  прочитала  цей  твір  відповісти  на  питання  зразка 2010 року “Із  якими  тваринами  автор  порівнює  Бояна,Всеволода, Ярославну, князя  Ігоря, Овлура?”). Питання  з  літератури  9  класу  вбило взагалі  “Яку  народну  баладу  виконували  під  час  перепоховання  Т.Шевченка?” ( Зайцев  П.І. Життя  Т.Шевченка.--К.:Мистецтво,1994.--с.337-342--------------------). Про  питання  10  класу  “Напишіть  8  псевдонімів  та криптонімів  І.Франка” (точно  після  цього  всі  полюблять  творчість  Джеджалика,Малого  Мирона, Віршороба,Івана  Живого,  Одного  із  русинів  Львова,Кремня,Марка,Невідомого  і  так  ще  так  120). Невже  не  можна  сформулювати  хоча  б  так “Арифметика  геніальності” (цікаві  факти  про І.Франка)?
Хтось  скаже,легко  критикувати.Зовсім,ні. Та  коли  читаєш  роботи відверто  списані  з  Інтернету, а твори  в  цих  самих  учасників  просто  жах (бо  в  мережжі  таких  тем  немає),то  виникає  питання “Навіщо  взагалі  проводити  подібні  олімпіади?”,якщо  заздалегідь  відомо,хто  молодець,а хто--кака, бо  в нього  не та категорія.
P.S. Я  обожнюю  літературу,цікавлюся  сучасним  літературним  процесом, але це не змусить учнів читати

Немає коментарів:

Дописати коментар